Як обрати велосипед

Обрати велосипед, який ідеально вам підійде, - не таке вже й просте завдання.. 

Наш експерт з велоспорту Петро Штурма розповість вам, як це зробити.

Петре, ми надаємо вам слово...

Одразу скажу, що тема «як вибрати велосипед» - дуже велика та складна. Універсальної інструкції не існує. У кожного велосипедиста свої вимоги, потреби та ідеї.

Тому найкращий варіант - відвідати стаціонарний магазин і обрати велосипед під час безпосередньої консультації з фахівцем.

Чи знаю я, чого хочу?

Перш ніж почати вибирати велосипед, потрібно подумати про декілька речей.

Для чого мені потрібен велосипед?

Коли і як я буду на ньому їздити? Для задоволення, для спорту чи для поїздок на роботу?

Звичайно, ці потреби можуть поєднуватися, але тоді вам потрібно вирішити, яка з них для вас найважливіша. 

  1. Скільки грошей я готовий вкласти в велосипед?
  2. Який розмір колеса мені потрібен?
  3. Як мені його обладнати?
  4. З якого матеріалу я хочу, щоб рама була виготовлена?
  5. Чи хочу я велосипед з повною або фіксованою рамою?


Це знову пов'язано з питанням: де я хочу кататися.

Якщо я хочу кататися лісом, мені підійде велосипед із передньою підвіскою. Якщо ж я хочу використовувати його на пересіченій місцевості, я б однозначно вибрав повнопідвісну раму. Водночас велосипед з повною підвіскою може вибрати і той, хто не їздить особливо складними ділянками, але піклується про комфорт і мінімізацію втоми під час тривалих поїздок. Вибравши тип велосипеда і ціновий діапазон, я можу приступити до вибору, ґрунтуючись на інших уподобаннях - вподобаний бренд, колір і багато іншого.. 

Давайте обговоримо кожен пункт більш детально....

Матеріал рами

Алюміній

Більшість велосипедів мають рами з дюралюмінієвого сплаву.

+ Існує багато видів дюралюмінію, але більшість виробників використовують труби, виготовлені з подібних видів сплаву. Такі рами жорсткіші і забезпечують хорошу передачу енергії при педалюванні.

- Вони не такі комфортні для велосипедиста.

Карбон

Існує варіант карбонової рами. Він трохи дорожчий (близько 2 900-3 900 злотих).

+ Перевага карбонової рами в тому, що вона легка. Але найбільша перевага в тому, що карбон, порівняно з алюмінієм чи титаном, набагато гнучкіший. Рама більш зручна, більш гнучка.p>

- Недоліком карбону є те, що через свою гнучкість він не так добре передає зусилля під час обертання педалей.

Титан

Титан специфічний.

+Титан має таку ж жорсткість і міцність, як і алюміній, але легший.

У нашій компанії ми працюємо з титановими оправами Pilot.

Сталь

Все ще можна (хоча зараз дуже рідко) знайти сталеві рами.

Це також стосується дуже дешевих ободів, де це переважно "звичайна" сталь Hi-Ten.

Такі велосипеди помітно важчі, і характеристики рами теж не викликають особливого захоплення. Другий варіант - рами з хромомолібденової сталі (Cr-Mo), характеристики яких вже цікавіші. Вага тут може бути близькою до ваги дюралюмінієвих рам, але вони більш гнучкі.

У наші дні, однак, це велика рідкість.

Бренди

Всі бренди, які ми пропонуємо в Paradise, виробляють дуже якісні велосипеди. Але в кожного бренду трохи різні цілі та концепція, відповідно до якої він створює велосипеди. 

GT або чеська Rock Machine - це бренди, які більшою мірою орієнтовані на трейлове катання та серйозність дисципліни, тому вони роблять велосипеди, які більше підходять для цієї місцевості. 

Canondale або Orbea роблять велосипеди більш консервативними, але це не стовідсоткове правило - все залежить від моделі.

Обладнання

Зрозуміло, оснащення велосипеда залежить від його цінової категорії. Пам'ятайте, що якщо у вас є певні вимоги, то компоненти та обладнання велосипеда повинні їм відповідати.
Наприклад, якщо я купую велосипед, на якому хочу кататися стежками в байк-парку, потрібно обов'язково перевірити, які у велосипеда гальма, і не економити на них.
Але якщо я хочу велосипед для їзди по пересіченій місцевості, мене набагато більше цікавить вага велосипеда.
Це все особисті вподобання, які потрібно враховувати.

... тому так важко давати такі поради.

Встановлення коліс

Я дуже часто бачу, як клієнти вирішують вибрати велосипед, оснащений компонентами Shimano або Sram. Обидва ці бренди чудово підходять для моїх цілей. Але у кожного з них свій підхід. Shimano технологічно більш гладка. З іншого боку, я думаю, що Sram прослужить довше, він надійніший.

Гальма

Один з основних компонентів.

Технологічно ми поділяємо їх на:

  • V-подібні гальма
  • дискові

Тут питання доволі просте. Дискові гальма завжди будуть набагато ефективнішими. З іншого боку, воно важче, тому на деяких дорожніх велосипедах досі можна зустріти V-подібні гальма.

Їх також можна зустріти на дешевших велосипедах і дитячих велосипедах, де цей компроміс також може бути зрозумілий через ціну.

Розбивка за способом керування гальмом:

  • гідравлічні гальма
  • механічні гальма

Гідравлічні гальма, безумовно, кращі для мене, і майже всі велосипеди мають їх у наші дні. Тут у вас, ймовірно, не виникне проблем з вибором.

Гідравлічні гальма можуть працювати на:

  • міцелярна рідина
  • гальмівна рідина

Гальма, що працюють на гальмівній рідині, складніші в експлуатації. З іншого боку, в деяких випадках вони мають кращі характеристики (не так швидко перегріваються при тривалому, безперервному гальмуванні). 

Перемикач швидкостейa

Безсумнівно, це важлива частина будь-якого велосипеда, але я хотів би звернути увагу покупців на те, що виробники часто встановлюють перемикачі на велосипеди з комплектацією, яка на два ступені краща, ніж в інших компонентів велосипеда. Це відбувається тому, що покупці часто звертають увагу на перемикач.

Я не кажу, що було б погано встановити перемикач Shimano XT на велосипед, оснащений, скажімо, комплектом Shimano Deore. Проблема виникає, коли з метою економії на велосипед встановлюються, наприклад, гальма з комплекту Shimano Alivio.Так що не варто помилятися з приводу перемикача.

Розмір колеса

Кожен виробник вимірює колеса трохи по-різному. Тому слідувати розмірам S, M, L не зовсім правильно. Завжди корисно подивитися на технічний малюнок, який додається до велосипеда. У нашому інтернет-магазині ми також додаємо його до наших велосипедів.

Перш за все, завжди дивіться на довжину підсідельного штиря, оскільки вона визначає розмір (висоту) рами. Іншою корисною інформацією є так званий "звис". Це розмір (габарити) велосипеда, коли велосипедист стоїть над рамою велосипеда, тримаючи раму між ніг. Ця висота має бути щонайменше на 2-3 см меншою за внутрішню довжину ноги.

Що більше ви їздите бездоріжжям, то більшим має бути зазор (щоб можна було зручно зістрибнути, якщо щось застане вас зненацька ????)

Для мене завжди ідеально протестувати велосипед "наживо", посидіти на ньому та спробувати покататися.

Довжина колеса

Висота рами - не єдиний параметр.
Не менш важлива довжина велосипеда, тобто рами. Цей параметр може значно відрізнятися у різних виробників.
Вона завжди залежить від фігури велосипедиста, довжини його рук і ніг.
Зазвичай, якщо вам не підходить розважування коліс, ці розміри можна відрегулювати "на місці" за допомогою різних компонентів - довшого/коротшого моста, іншого підсідельного штиря тощо.
Якщо, покатавшись на велосипеді деякий час, ви зрозумієте, що рама вам не підходить, не обов'язково одразу ж продавати її і купувати нову.

Деякі покупці також вибирають велосипед за іншими компонентами, які їм необхідні.

Наприклад, тип труб, покриття, амортизатори та багато іншого.

Багато з цих компонентів мають менший термін служби, ніж сам велосипед. Згодом велосипедист буде їх міняти, так що я не вважаю це серйозною проблемою.

Вантажопідйомність

Вантажопідйомність коліс у різних виробників однакова. Зазвичай до 120 кг.

Більшість людей повинні вкладатися в цей ваговий діапазон. Якщо ви не вписуєтеся у вантажопідйомність, ідеальним варіантом буде велосипед, виготовлений на замовлення.

Кермо

У наші дні кермо відносно широке - від 76 до 82 см. Це трохи більше, ніж лише кілька років тому. Комусь це може здатися незвичним. Але я можу сказати з власного досвіду, що ви швидко звикнете до цього ????.

Але якщо ви виявите, що вам не потрібне таке широке кермо, ви можете вкоротити його на кілька сантиметрів з кожного боку.

Сідло та гріпси

Дуже важливі деталі.
Це компоненти, з якими велосипедист безпосередньо контактує.
І, найімовірніше, неможливо вибрати велосипед із цими деталями так, щоб вони підходили вам на 100%. Сідло і гріпси - це компоненти, які змінюються через деякий час..
Знову ж таки, ідеальний варіант - заїхати в стаціонарний магазин і перевірити все особисто.

Трансмісія велосипедаu

Іноді покупці можуть сумніватися в трансмісії. У наші дні переважна більшість велосипедів мають трансмісію "один в один" - 1x12, 1x11 або 1x10. Іншими словами, спереду встановлений один перемикач, а ззаду - відносно довга касета.

+ Перевагою є відсутність перемикачів (механічний компонент, який може бути проблематичним і потребує регулювання).

– Недоліком одинарного перемикача є менша кількість передач, ніж у системах 2x10 або 2x11.

І хоча діапазон передач у підсумку залишається таким самим або дуже схожим, перемикання в системах 2x10 або 2x11 відбувається більш плавно. Найкраще вибрати трансмісію, яка підходить вам на даний момент.

Альтернатива

Крім класичних трансмісій, існують різні специфічні системи. Наприклад, зміна передачі в задній втулці, яка часто використовується на міських велосипедах (Rohloff, Shimano Nexus та Alfine).

Перевага такої передачі в тому, що вона проста в обслуговуванні і не потребує частого регулювання. Масло у втулці змінюється раз на рік, і на цьому все обслуговування закінчується.....

Така система перемикачів використовується і на міських велосипедах, оскільки перемикач розміщений у маточині колеса, а кришка зручно надівається на ланцюг. Таким чином, ви не забрудните штани, коли їхатимете на роботу.

Існують також педальні системи перемикання - в середині колеса (на валу зірочки).

Покупцям також буде цікаво дізнатися, що в цих системах ланцюг можна замінити ременем, який має ще більший термін служби і не потребує змащення.

Інформаційний бюлетень

Дізнавайтеся першими про наші акції та нові продукти. Отримайте знижку 170 грн на першу покупку.